11 mars 2013

Book haul och rekord

Jag hade faktiskt nytt statistikrekord igår! Tack! En besökare mer än dagen jag var med i Jönköpingsposten. Jag tror det berodde på att jag fick några retweets på Twitter om ljudböckerna på Spotify.

Jag har fått/köpt några böcker, så jag tänkte att det är dags för en Book haul.



  • Jag fick två recex av Berghs, två barnböcker faktiskt. Rizzo racerförare av George Johansson och Millan av Milena Bergquist. Jag hade inte hört talats om någon av dem, men de kommer ut idag.
  • Jag fick också Fågelbarn av Christin Ljungqvist från Gilla böcker. Jag har läst Christins första bok, Kaninhjärta och denna handlar om en bikaraktär från den.
  • På bokrean köpte jag också Lady Gaga av Maureen Callahan. Jag är inte ett jättefan av Lady Gaga men jag tycker det är intressant hur hon blev världskänd på ungefär ett år, och det ska den boken handla om.


  • 4 kommentarer:

    1. Jag såg att du har Jellicoe Road och The perks of being a wallflower på headern, jag älskar dom böckerna! :) Skrev faktiskt precis ett inlägg om Wallflower, osså hitta ja din blogg precis efter haha :P

      SvaraRadera
    2. Hej

      Jag läser din blogg, och gillar den ;)
      I något inlägg skrev du om en författare som sa att "hon hade på tok för mycekt blod i koffinsystemet". KOmmer du ihåg spontant vem det var? Kan det ha varit Lauren Oliver som har skrivit Delirium? Jag gör nämligen ett skolarbete om henne, och har läst att hon dricker mycket kaffe.

      Tack på förhand!

      SvaraRadera
      Svar
      1. Jag kom också ihåg att jag har skrivit det någon gång, men jag hade glömt vem det va som sade det, så jag sökte. Och det var visst bokbloggaren C. R. M. Nilsson :) Länk till inlägget: http://bokugglan.blogspot.se/2012/12/crm-nilsson.html

        Radera

    Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
    Kommentera!

    Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.