5 februari 2013

"Worse than boys"


av Catherine MacPhail.

Förlag: Bloomsbury Publishing PLC
Sidor: 320 sidor
Ålder: 13+
Övrigt: Min första engelska bok som jag fattar bra och som är på över 300 sidor. Nu känns det som jag kan börja läsa på engelska på allvar.
Övrigt #2: Nu när jag sökte på den på Bokus för att se vilket förlag, så såg jag att jag har läst flera andra böcker av samma författare, utan att ens veta det. Den ena, Glidaren har jag till och med fått som recex och här är min recension.

Handling: Hannah är med i gänget The lip gloss girls och har flera vänner. Hon blir tajtare och tajtare med den coola i gänget och får veta hennes största hemlighet. Plötsligt vet hela skolan hemligheten och Hannah får skulden av att hon har skvallrat. På skolan finns också ett annat gäng som kallar sig The hell cats, som de bråkar med. Nu när Hannah inte har några vänner blir hon rädd för The hell cats som kommer närmare och närmare...

Omdöme: Väldigt bra och historien flyter på riktigt bra. Den är väldigt amerikansk med skolan och miljöerna, men det tycker jag är kul att läsa om. Jag gillar alla karaktärer mycket och de är bra beskrivna. Det är lite många namn att hålla reda på som jag blandade ihop tills jag kom till mitten. Jag tyckte också historien var lite förutsägbar ibland, det var en eld i slutet som var anlagd som jag förstod direkt vem som hade gjort.

Betyg:

2 kommentarer:

  1. Jag gillar inte att läsa på engelska. Eller är jag feg tror du???
    Fin blogg.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde inte heller att jag gillade att läsa på engelska, men det var kul när jag märkte att jag verkligen kunde. Nu när jag vet att jag läst en, så kan jag säkert fler. Och det gör du säkert du också! :D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.