19 december 2012

"Only väg is upp"

av Emmy Abrahamsson.


Förlag: Rabén & Sjögren
Sidor: 234 sidor
Ålder: 13+
Serie: Det kommer minst två till böcker i serien, så jag tror det ska bli en trilogi.

Handling: Filippa flyttar till London för att gå på världens bästa scenskola och för att komma ifrån sitt tråkiga gamla liv. Det blir inte riktigt som hon tänkt sig när rummet hon hyr inte ens är ett helt rum snarare en säng... Och hur ska det gå med pojkvännen hon planerat att skaffa.

Omdöme: Väldigt rolig! Jag skrattade högt flera gånger men den är också sorglig. I början var den lite seg tycker jag, men det är nog det enda minuset, annars hade den fått 5/5 stjärnor. När den var slut ville jag läsa mer och så ser jag att det står: Missa inte: "Stjäla the show" och "Make it stort". Jag blev jätteglad! Jag älskar föresten de tre titlarna!

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.