3 november 2012

"På spaning med Hedvig"

av Hedvig Ljungar.

Förlag: LL-förlaget
Sidor: 108 sidor
Ålder: 14+

Handling: Detta är en bok för unga tjejer om feminism. Den handlar inte om hur man ska göra eller vara, utan mer öppna frågor om hur det är och varför.

Omdöme: Hedvig som har skrivit den har gjort så att den är rolig och väldigt intressant! Jag har inte läst någon annan bok om feminism men jag tror inte de brukar vara så här. Den är väldigt modern, har fina foton och korta, lättlästa texter. Ni kan läsa början av boken på bilden här under.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.