22 oktober 2012

Mina tankar om Augustnomineringarna

Är det någon bokintresserad som missat Augustpriset? Jag bombarderades med det på Facebook, Twitter och Instagram, men jag tänkte ändå skriva lite om det...
Barn- och ungdomsböckerna:
Only väg is upp - Emmy Abrahamsson Inte läst, men vill gärna läsa.
Jag blundar och önskar mig något - Moa-Lina Croall Vill läsa.
Jag älskar Manne - Pija Lindenbaum Inte hört något om den
Elin under havet - Sofia Malmberg Läst, och jag tycktye den var ganska bra. Det finns en recension på bloggen.
Jag är världen - Mårten Melin Inte läst...
A B C å allt om D - Nina Ulmaja Jag har kollat lite i den, för jag har lånat den på bokbussen, men jag tänkte lämna tillbaka den utan att läsa hela, men nu ska jag läsa lite mer i den i alla fall.

I de andra klasserna har jag inte läst någon av dem, men jag tycker på sätt och vis att det var bra att Zlatans bok är nominerad för den har fått så många att läsa.

Jag brukar inte gilla böckerna som vinner Augustpriset i Ungdomskategorin, för jag brukar tycka de är lite svåra att förstå och konstiga, men vi får se hur det blir i år.

Vem tror du vinner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.