4 oktober 2012

"Luftsprång"

av Annika Widholm.


Förlag: Alfabeta (Tack för boken!)
Sidor: 191 sidor
Ålder: 11-14 år

Handling: Linnea är på ett läger för gymnastikproffs men hon skadar foten och börjar fundera på varför hon egentligen gymnastiserar. Är det verkligen för hennes egen skull? Efter att ha funderat bestämmer hon sig för att rymma. Hon börjar gå och hittar gamla lägenheter där ingen bor. Där träffar hon Isak och Ina. De håller på med Parkour och det visar sig att Linnea har hjälp av gymnastiken när hon prövar.
Efter ett tag märker hon att att det är något mystiskt med höghusen och med sina vänner hon hittar.

Omdöme: Spännande och ganska lättläst. Jag gillar att hon tänker mycket på prestationskrav och det fick mig att tänka på det också. Den är lite övernaturlig men den känns väldigt verklig.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.