9 oktober 2012

"Gilla Hata horan"

av Johanna Nilsson.


Förlag: Pocketförlaget (Tack för boken!)
Sidor: 167 sidor
Ålder: 14+
Övrigt: Det är ett samarbete med Friends, så om du köper boken går två kronor till Friends.

Handling: Jonna och Gloria är bästisar och de är inte mobbade men inte heller populära. Men när de blir bjudna på fest tror de att de börjar bli populära. Men för Jonna går det inte riktigt som hon tänkt sig och det kommer upp en grupp på Facebook, som blir mer och mer populär.
Boken är i tre delar och från tre perspektiv.

Omdöme: Bra och väldigt aktuell bok! Jag tycker det var bra att den visar att även den som gör det dumma, har det svårt. Kanske svårast av alla...
Den är väldigt intressant och lite sorglig.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.