2 september 2012

"Mitt klimatkatastrofala liv"

av Saci Lloyd.
Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 333 sidor
Ålder: 13+

Handling: Det är år 2015 och Laura bor i London, där de nyss har infört att alla invånare får en ranson på 200 poäng de gör åt på allt de gör, för miljöns skull. Över hela världen är det katastrofer och i London går strömmen flera gånger i veckan. Laura vill bara ha tillbaka sitt gamla liv med vänner, sitt band och en vanlig familj och hennes familj håller på att "rasa ihop".

Omdöme: Hela boken håller på i ungefär i ett år, men ändå är det alltid något som händer. Jag tyckte den var lite svår att hålla reda på alla namn i början men sen gillade jag den mer. Jag tycker det är viktigt att det finns såna här böcker och jag hoppas att det gör i alla fall lite skillnad för miljön.

Betyg:

2 kommentarer:

  1. Jag kanske ska läsa den, den verkar ganska bra. Är det värt att läsa den?

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.