27 oktober 2011

Snabbläsning: Del 2

Jag skrev för länge sen om en bok jag hade läst som heter "Snabbläsning". Då skrev jag också att jag skulle se om jag läste snabbare efter att övat. Jag hade gjort några "experiment" som det stod om i boken. Jag glömde av det lite men nu kommer skillnaden :D

Innan (8/9-11) läste jag 278,05 ord per minut. Nu när jag läser snabbläsning (jag orkar inte läsa snabbt alltid bara när det är tråkiga böcker eller fakaböcker) läser jag 395,3. Det betyder att jag läser mer än hundra fler ord i minuten ^^

I experimentet jag gjorde läste jag en jätte-lättläsbok ("Loke den lömskes skatt" av Måns Gahrton & Johan Unenge) så det kanske inte är riktigt så många ord i "vanliga"böcker ;)


1 kommentar:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.