22 augusti 2011

Fannys hemliga mening med livet

Fannys hemliga mening med livet av Johanna Nilsson:
Sidor: 78 sidor
År: 2000
Huvudperson: Fanny, 14 år
Handling: Fanny vill vara liten igen. För när man är stor måste man anpassa sig. Fanny gillar inte att anpassa sig. Då smiter hon hellre till sina hemliga ställen. Fast hon vill inte smita för i skolan finns Tomas (med de grönskimrande händerna) och Veg-Ulrika (som kanske vill bli kompis med Fanny).


Omdöme: Boken är lättläst men bra. Den har bilder som egentligen inte passar in så mycket men gör så att det blir som ett konstverk. 3/5 stjärnor
Övrigt: Johanna Nilsson har samarbetade med Rädda Barnen när hon skrev boken. Så i slutet står det folk man kan ringa till om man vill prata.




Btw: Blondinbella håller på att göra en ny bok. Jag tror hon hållit på ganska länge men såg det nu. Här är en recension på hennes gamla bok som jag skrivit om! Den är jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.