3 augusti 2015

Sammanfattning för Readathon

Här kommer mitt sista Readathon-inlägg. Jag tänkte visa hur det gick och analysera lite. Mina mål var:
  • Läsa fyra noveller från Novellix.
  • Läsa minst 700 sidor (i snitt 100 sidor om dagen).
  • Komma så långt som möjligt i Odinsbarn (661 sidor).
  • Försöka läsa ut böcker som jag har haft halvt utlästa i bokhyllan.
Jag läste ut tre noveller från Novellix (alla under söndagskvällen) och den fjärde läste jag ut idag, dagen efter. Så klarade det nästan.

Jag läste totalt 917 sidor så det målet klarade jag men jag ändrade till "minst 100 sidor per dag" istället för "i snitt 100 sidor". Jag läste 100 sidor varje dag förutom fredag (75 sidor) och lördag (0).

Odinsbarn har jag inte ens börjat med.

Och läsa ut hyllvärmare lyckades jag ganska bra med. Det blev några.

De böckerna som jag ville läsa:



Jag läste sex av de här nio böckerna, plus två e-böcker som inte är med på bild. Jag är Malala har jag kommit till sidan 200 men jag hann inte läsa ut den under veckan.

De jag läste ut:

  • Nick & Norahs oändliga låtlista
  • Life before Legend 
  • Miss Peregrines hem för besynnerliga barn
  • The golden year
  • Wrong exit
  • Fantasy
  • Ravioli
  • Ojura
Jag är jättenöjd med åtta böcker även om fyra stycken var noveller. Jag vill läsa noveller ibland. Det är kul att läsa så många böcker under kort tid för jag hinner läsa många som jag har velat läsa länge. Jag har några sommarveckor kvar och jag ska försöka läsa mycket under dem. Jag hinner inte så mycket sen när skolan börjar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.