2 juni 2015

Bibliotekets utgallrade böcker

Jag skrev för någon dag sen att jag var på biblioteket och kollade på väldigt gamla böcker, men det var egentligen bara slump att vi hittade dem. Vi gick egentligen ner i källaren för att kolla bland bibliotekets utgallrade böcker men fastnade länge vid de äldre böckerna från 1800-talet. Men tillslut kollade vi på de utgallrade och jag fick med de här:






Thrillerliv av Jessica Johansson - Jessica Johansson var bokbloggare innan på Ordochingavisor.se och kom ut med den här romanen som jag tror är lite av en dystopi men som handlar om svininfluensan. Jag träffade Jessica Johansson en gång på Bokmässan och nu ska jag läsa hennes roman.

Felicia försvann av Felicia Feldt - Den blev väldigt omtalad när den kom ut 2012 och den handlar om en Felicia som skriver om sin barndom. Det kommer fram mycket och det som gör det extra "dramatiskt" är att hennes mamma var expert inom barnuppfostran och hade skrivit den kända Barnaboken. Jag har inte läst den än men jag tror den är intressant.

Vinylprinsessan av Yvonne Prinz - En ungdomsbok som jag inte har hört så mycket om men min kompis sa att den var ganska bra.

Torka aldrig tårar utan handskar: 2. Sjukdomen & 3. Döden av Jonas Gardell - De här är jag gladast för att jag hittade! Jag läste nyss ettan och gillade den väldigt. Det ska bli spännande att läsa fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.