28 maj 2015

Seminarieprogram för Bokmässan

Idag presenterades seminarieprogrammet för Bokmässan 2015 och årets land är Ungern. Jag har bara tittat lite på seminarierna som handlar om ungdomsböcker än så länge. Jag hittade några som låter intressanta till exempel Typiskt killar … eller? där Alex Haridi, Staffan Cederborg, Marie-Chantal Long, Mattias Edvardsson och Yukiko Duke medverkar. De är alla aktuella med en ungdomsbok med en kille som huvudperson under 2015. Bara för dig! med Sofia Hahr, Kerstin Lundberg Hahn och Mårten Melin låter också intressant. Jag kommer inte köpa något seminariekort för jag tycker det är för dyrt och sen så gillar jag mer att gå på mässgolvet. Så egentligen är det onödigt att jag ens tittar vad som finns men det är kul att veta vilka författare som är där.

Jag kommer vara på Bokmässan under fredagen och lördagen, tyvärr de dagarna när det är som mest folk men det är även då som de roligaste intervjuerna är. Jag kommer själv göra tre intervjuer åt Barnens bibliotek, väldigt kul! Det är Staffan Cederborg som är aktuell med Kickar och Alex Haridi som har kommit ut med sin första ungdomsbok. Den heter Huset mittemot och verkar vara en spännande thriller. Sen är det även författaren till Odinsbarn: Siri Pettersen. Odinsbarn har ju blivit väldigt omtyckt så det ska bli spännande att både läsa den och att intervjua henne. Siri är norsk och det gör det hela lite mer nervöst. Jag tänker att Odinsbarn är den "nya" Cirkeln, men jag vet inte ens vad den handlar om så det kanske är dumt att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.