11 april 2015

If I Stay

Igår såg jag filmen If I stay som bygger på Gayle Formans bok med samma namn. Jag har sett den innan men nu var jag på biblioteket och såg den med några kompisar och min pojkvän. Det var biblioteket som hade anordnat visningen med snacks, fika och utlottning av boken och filmen. Det var trevligt!

If I stay handlar om en Mia som spelar cello. I början av filmen så är hon och hennes familj med i en bilolycka. Mia vaknar upp men ingen kan se henne och hon ser sin skadade kropp som ligger i koma. Under filmen får man tillbakablickar från tidigare stunder i hennes liv och man ser hur hon går runt och försöker få kontakt med dem som hälsar på henne.

Jag tycker verkligen om filmen! Den är fin, men nästan lite för perfekt ibland med allt romantisk. Men det gör den ännu sorgligare för man ser hur perfekt hon har haft det och hur allt förändras efter olyckan. Jag tror att det var bra att jag hade sett den innan, annars hade jag suttit där och storgråtit. Sammanfattningsvis så är det en bra film om man gillar romantiska och sorgliga filmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.