20 april 2015

En bokbloggares hemliga liv

Jag blev taggad i en till tag faktiskt, av Hannah på Drawreadandtakeaphoto. Det händer inte så ofta men nu var det två på två dagar! Kul!

Bild av Hannah.

1. Hur länge har du bloggat?
Ja, det börjar ju bli ett par år nu... Sen den 3 mars 2009, så det är 6 år!

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Ja, det tror jag tyvärr. Jag tycker många bloggar läggs ner och jag funderade ju också på att sluta för ett tag sen. Jag tror bloggvärlden är på väg att minska tyvärr, men det kommer nog ta ett par år och under den tiden tror jag att jag kommer fortsätta.

3. Vad är det bästa med att vara bokbloggare?
Att det är ett helt community och att man lär sig mycket på det. Man kan få göra bokrelaterade grejer utanför bloggen även om man inte är så känd. Sen är recensionsexemplar väldigt kul också!

4. Vad är det värsta med att vara bokbloggare?
Att man måste hinna läsa mycket för att ha något att blogga om. Fast jag hade förmodligen läst lika mycket utan bloggen också.

5. Har du svårt att skriva rubriker till din blogg?
Nej, inte så men mina rubriker brukar inte vara så avancerade. Typ bara vad det handlar om eller titeln på boken jag skriver om.

6. Finns det några bokbloggare du beundrar?
Lite, men inte att jag tänker på det jättemycket. Jag ser upp till dem som har fått bloggpriser och nomineringar. Det är coolt!

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Hmm... Helst skulle jag vilja ha någon av bloggarna på Bokhora för det är den kändaste bokbloggen och de är duktiga på att skriva.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T. ex. vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Jag gör det nästan alltid på eftermiddagarna efter skolan. Ofta är jag inne på datorn långt innan för att blogga men sen gör jag massa annat istället. Så det tar väldigt lång tid om man räknar med tiden som jag bara tänker på att göra det.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Både ja och nej. Ja om man tänker på om det är svårt att skriva om alla böcker jag läser och att komma ihåg det, men nej om jag har bestämt det dagen innan. Det är lätt att skriva när jag väl har börjat. Jag tycker om när jag vet vad jag ska skriva om och då går inlägget ganska snabbt. Då sitter jag inte och tänker innan.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Den är väldigt bra för alla är väldigt snälla och trevliga. Det är ALDRIG någon elak kommentar.

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Jag har verkligen ingen kollar vom som har gjort den men jag taggar Västmanländskans bokblogg - en av bloggarna som var Bokmässans bloggambassadör samma år som jag var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.