28 januari 2015

Nya, populära låneböcker

Idag var jag på biblioteket och fikade och pratade böcker. Vi pratade om några dystopier. Jag räknade Four av Veronica Roth som en dystopi och vi pratade också om en dystopi från 60-/70-talet som jag inte kommer ihåg vad den heter. Jag ska läsa Torka aldrig tårar utan handskar till om en månad men det var typ den enda boken jag inte lånade. Men jag hittade flera andra som jag vill läsa jättemycket!

  1. Hon ville ju av Pernilla Gesén - En bok som jag ville läsa för några år sen. Den är ganska lättläst och verkar intressant. Pernilla Gesén var en av mina favoritförfattare när jag var liten och jag skickade till och med brev till henne. Jag gillade hennes Alva-böcker som jag faktiskt läste några sidor ur igår för min lillasyster. Jag tycker fortfarande de är bra, spännande story och bra språk.
  2.  Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart - Originaltiteln är We were liars och den har fått mycket positiv kritik. Jag och mina kompisar pratade om den också, och den lät väldigt bra!
  3. Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman - Den här har jag också bara hört positivt om och många bloggare skriver om den. Jag har faktiskt aldrig läst något av Gaiman men han verkar duktig.
  4. Katherineteorin av John Green - Den här lånade jag på engelska för bara nån månad sedan men jag hann inte läsa den och det tickade böter så jag tvingades lämna tillbaka den. Nu har den nyss kommit på svenska och jag tycker den verkar rolig. Den verkar likna I huvudet på Colin Fisher med en smart liten kille och det är till och med fotnoter i både böckerna. 
  5. My true love gave to me av Holly Black, Ally Carter, Matt de La Peña, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithan, Kelly Link, Myra McEntire, Rainbow Rowell, Stephanie Perkins, Laini Tayler och Kiersten White - Ja, det är inte lite författare som skrivit denna boken... Jag har inte läst av alla författare men de som jag har läst gillar jag mycket. Det är romantiska vinternoveller och varje författare skriver en var. Det är en väldigt fin bok som har rosa sidor! Såg nu att det inte syns på mina bilder så jag tog en bild från författaren Laini Taylers blogg.




10 kommentarer:

  1. Åh boken "my true love gave to me" verkar så bra! Och fin! Samt alla de kända och duktiga författare som skrivit dem! Jenny han, David Levithan, Rainbow Rowelö osv! Man kanske ska införskaffa sig den, verkar den lättläst för att vara Engelska?

    /kram Hannah!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar riktigt bra! Vet inte om den är så lättläst, den är ju ganska tjock men det är nog inte så svår engelska. Beror säkert på vilken novell också.

      Radera
    2. Hihi, den är beställd från bokus nu! :D samt Katherine teorin & Kanske är det allt du behöver veta! Hoppas det går bra med den, men det är ju annars bra träning , att läsa på engelska! Är i alla fall pepp inför den! :)

      /Kram Hannah! :)
      (Jag köpte inte de övriga böckerna för att du skrev om dem, har velat haft dem länge! Men tänkte det blev ett litet sammanträffande, haha! Kändes lite stalker - varning, om du fattar! :) )

      Radera
    3. Hahah det var ju kul! :) Det är ju bra att någon blir tipsad iaf ;)

      Radera
  2. Jag läser "Katherine-teorin" just nu, och skulle gärna vilja läsa Gaimans bok!

    SvaraRadera
  3. My true love gave to me är inte alls svårläst. I alla fall var den inte det för mig. Såklart skiftar novellerna lite, men jag tror du kommer gilla den :)

    SvaraRadera
  4. Älskar oceanen vid vägens slut! Den var helt klart en av de bästa böckerna under 2014!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Jag har börjat på den och än så länge tycker jag faktiskt inte den är så bra...

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.