2 januari 2015

8. Favoritjul på Hogwarts & 9. Favoritjul med Astrid Lindgren


Just nu kommer jag inte ihåg någon jul i Harry Potter.. Det enda jag kommer ihåg är att Ron får sin mammas hemmastickade tröjor varje år och att också Harry får en det första året. Jag kommer också att tänka på vintern i Harry Potter och dödsrelikerna när de går i staden Godric’s Hollow och Hermione säger "Jag tror det är julafton, Harry..." och att de inte har tänkt på eller märkt det.

Jag har flera favoritjular med Astrid Lindgren för att alla är så mysiga men de är ändå olika. Jag brukar se Astrids jul men missade det detta året. Jag gillar Ronja Rövardotter och det med rumpnissarna för det är roligt. En annan favorit är Kajsa Kavat men jag tror inte jag har sett hela filmen eller läst boken. Jag tycker om den för i mellanstadiet så firade vi Astrid Lindgrens hundraårsjubileum och jag var då Kajsa Kavat i vår föreställning. Det ger lite extra känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.