30 december 2014

6. Böckerna du fick i julklapp, om du fick några.


Jag fick faktiskt två böcker utan att ha önskat mig någon. Jag önskar mig aldrig böcker för jag får tar på dem på biblioteket och så har jag tillräckligt många som jag inte har läst än. Men det var kul att få de här och båda två är böcker som är kända fast jag inte har läst dem. Ett sammanträffande var också att båda författarna är Nobelprisvinnare detta året. 


Den ena var Patrick Modiano som vann Nobelpriset i Litteratur och jag har inte läst något av honom. Den här boken är på bara 100 sidor, vilket är bra! Den heter Lilla smycket och verkar spännande. Fick ett litet fint rim till också ;)


Den andra boken är Jag är Malala av Malala Yousafzai och Christina Lamb. Den verkar jätteintressant och jag vet inte så mycket om Malala så det är bra. Det är kul att hon bara är ett år äldre än mig också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.