8 november 2014

Gästrecension: "Drömbärarna"

Jag heter Agnes och är snart 13 år och två av mina största intressen är att läsa och skriva. Jag har en egen bokblogg Agnes Bokblogg. Där jag skriver allt möjligt som har med böcker att göra. Nu tänkte jag att ni skulle få läsa en recension.

Drömbärarna är skriven av Kerstin Lundberg Hahn och är en fantasy och övernaturlig bok för 9-12 åringar. 

Malva har med sin pappa och höggravida mamma flyttat till ett nytt hus. När Malva inte har något att göra börjar hon prata med grannen Veronica som är lite mystisk och verkar prata med ett äppelträd. Malva blir nyfiken och snokar i en skokartong med foton i. Där hittar hon även en anteckningsbok som hon läser ur. När Veronica kommer på Malva att ha läst berättar hon om när hon var barn och det hemska som hände hennes lillebror. 
När Malvas lillebror föds märker hon att det är något speciellt med honom och samma hemska sak händer för henne som för Veronica. Vad ska hon ta sig till nu när hennes lillebror är försvunnen och föräldrarna inte minns någonting? 

Boken är väldigt lik en annan bok som Kerstin Lundberg Hahn har skrivit; Skuggan i väggen fast den här hade mer fantasy i sig. Jag tyckte att själva berättelsen var väldigt bra och spännande, men jag gillar inte fantasy. Så skulle man ta bort delen när det bara var fantasy så skulle jag ha älskat den här boken. Omslaget var väldigt fint och hade fina färger vilket gjorde att man blev intresserad av att läsa den. Vill du veta mer om boken tycker jag att du ska lyssna på Bokslukarsällskapets sjunde avsnitt som handlar om Drömbärarna

Kom ihåg att kolla in min bokblogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.