9 oktober 2014

"Allt som är"

av Janne Teller.

Förlag: Lilla Piratförlaget (Tack för boken!)
Sidor: 157 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 13-16 år
Serie: Janne Teller har tidigare skrivit Om det var krig i Norden som jag har recenserat här.
Övrigt: Jag har förresten trott att det var en man som skrivit denna boken, som svenska namnet Janne men det är en kvinna från Danmark.

Handling:
Detta är en samlingsbok med åtta noveller. De har inte mer koppling än att det är Janne Teller som har skrivit dem och att de flesta handlar om något brottsligt eller våld. Det finns en berättelse om en kille hos en kurator (tror jag, det är bara dialog i den novellen) som berättar om en händelse från sitt liv. En annan berättelse om två syskon som flyttar från sin pappa efter att de har listat ut vad han gör efter jobbet.

Omdöme:
Det handlar om många starka och viktiga ämnen som är ovanliga att läsa om. Jag tror det är viktigt att skriva och läsa om allt, men denna boken var inte riktigt i min smak. Den är bra skriven och intressant men ändå ville jag mest läsa färdigt den. Den är väldigt snabbläst för det är lättläst och vissa noveller är skrivna på ett språk med mycket luft i texten. Det gillade jag som ville läsa färdigt den snabbt.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.