3 september 2014

Två nya böcker

Idag var jag på biblioteket för bokcirkel och jag kollade lite i SVBs Höstens böcker 2014. Min favoritförlag för hösten är helt klart Rabén & Sjögren och Gilla Böcker. De ger båda ut flera böcker som verkar jättebra, och jag tycker Gilla Böcker har kommit igång igen. Det var ett tag sen som de gav ut så många böcker som jag vill läsa!

"Vår" bibliotekarie har rensat ut lite böcker och vi fick ta en. Det fanns många bra men jag hade läst de och tog därför Isnätterna av Malin Isaksson. Jag känner igen den men har inte hört så mycket om den. Det kommer nog ta ett bra tag tills jag läser den men den verkar intressant.

Igår fick jag också en bok som heter Röd som blod av Salla Simukka. Den kommer ut i september och är en finsk trilogi som har blivit populär. Det ska vara en finsk version av Cirkeln. Den är väldigt fin för den har röda sidor. Jag har börjat tycka om sånna böcker. De är unika och syns tydligt i bokhyllan. Nu har jag två böcker som inte har vita sidor, det är denna och Saeculum som jag läser just nu.






















6 kommentarer:

  1. Ska bli kul att höra vad du tycker om Saeculum. Jag har Ursula som min tre på tre och Saeculum är en av hennes böcker jag ska läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag har läst en och en halv av henne nu :) Har Sveket som pdf-fil också, men får se om jag hinner läsa den.

      Radera
  2. På vilket bibliotek är du med i bokcirkeln?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Stadsbiblioteket där jag bor. Det är en "sluten" bokcirkel, så vi tar oftast inte in nya medlemmar.

      Radera
  3. Vilken färg är det på texten i "Röd som blod"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är svart, ser ut som vanligt :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.