11 september 2014

Mina favorit-booktubers

Jag följer en del booktubers på Youtube. Booktubers är som bokbloggar fast de gör recensioner och bokrelaterade videos istället för att skriva. Jag har inte så bra koll men det här är mina tre favoriter. Jag lägger in en av alla deras filmer här och jag valde "September TBR" för de hade alla gjort en sån video.



Den första är Astrid som ni kan hitta på Astridthebookworm. Hon gör mest hauls och recensioner.


'

Detta är Catriona som heter Little Book Owl på Youtube. Henne har jag skrivit om en gång innan, för att vi har så lika internetnamn. Hon är rolig och bor i Australien.




Den sista jag tipsar om heter Regan och hennes videos finns på PeruseProject. Hon gör väldigt blandade filmer, inte bara recensioner.

4 kommentarer:

  1. Åh, älskar alla booktubers, har faktiskt min egen lilla booktube kanal också heh c:
    Tycker starkt om de du lagt upp här, särskilt Regan eftersom jag får grymma fantasy tips av henne! :3 Några av mina andra favvisar är Polandbananasbooks, katytastic, bejaminoftomes, jessethereader, whittynovels, Ariel bisett och bookables! Har många jag verkligen gillar, och en del jag blivit rätt bra "vän" med också, men tänker inte sitta o rabbla upp alla dom här nu också :'3

    SvaraRadera
  2. Vad fort och glättigt alla pratar! Antar att jag skulle låta likadan om jag försökte :-) Alltså inte lika bra, men jag skulle prata för fort och vara för hurtglad. Som jag skrev på facebook idag så är jag imponerad av människor som pratar lugnt och sansat som Bodil Malmsten, Åsa Linderborg och Marie Lundström. Ska inte du börja vlogga? Tror du skulle göra det skitbra! Tipsa gärna om du känner till fler som vloggar om böcker. Jag är sugen på att testa...men vet inte riktigt om jag vågar...dessutom är jag inte bildskön :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är svårt att hänga med i engelskan ibland för att de pratar så fort!

      Nej, jag tror inte jag ska börja ;) Tror jag kommer känna mig ganska obekväm om jag pratar i videos. Men det känns som det är lite mer personligt än vanliga bloggar och det är kul :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.