17 augusti 2014

Omslags-snack

Jag var inne på bokhandeln Waterstone´s några gånger när jag var i England. Jag köpte två böcker med de har jag redan bloggat om här så detta handlar bara om böcker som jag såg och tog kort på.


Jag har aldrig hört talats om titeln eller om författaren men jag tyckte den boken var så fin och så lät den bra. Jag köpte den aldrig men jag ska hålla koll på Oseman. Nu när jag googlade hennes namn såg jag att hon var 19 år och jämfördes med Rainbow Rowell och John Green... Kanske borde ha köpt den ändå.


Detta är de två utgåvorna på Fangirl av Rainbow Rowell. Jag köpte den till höger för att den är i pocket och billigare. Jag tycker det är väldigt snyggt att de har ställt upp dem såhär och att omslagen är likadana men att färgerna byter plats. De syns att de hör ihop, men pocketboken är ändå inte exakt likadan som den inbundna.


Också den här bilden tog jag pga omslagen. Det är Four av Veronica Roth, en mellanbok i Divergent från Four's perspektiv. De två böckerna är samma bok men med olika omslag. Båda är inbundna och kom ut nu i augusti. De har olika omslag för att passa både utgåvorna av Divergent-trilogin. Jag tycker det känns lite onödigt, men många bokfan tycker ju att det är väldigt viktigt med att äga hela sin favoritserie och att de har tillhörande omslag och samma storlek - för att det ser snyggt ut i bokhyllan.

Här under är omslagen som de ska passa för. Jag tycker helt klart att överraden är snyggast, men Four är snyggare i utgåvan som ska passa de andra. Lite svårt att förklara vilken som är vilken, men ni ser nog.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.