7 april 2014

10 000 sidor #3

Jag och Katarina von Bredow 2012.
Här är den nästa sista delen av de mål jag har haft i min läsning. Detta var när jag läste 10 000 sidor för tredje gången. Det var under 2012 och jag var 14 år. 10 000 sidor tog lite mer än fem månader och gångerna innan hade det tagit åtta månader så jag märkte tydligt att jag läser snabbare nu, men färre böcker. Då läste jag ungefär 1,5 bok i veckan och det hade innan varit nästan tre böcker i veckan. Jag läste ungefär 2000 sidor per månad (det vet jag har minskat nu, på senaste tiden har det bara varit hälften). En genomsnittsbok var 250 sidor och det skulle jag gissa att det är fortfarande.

Under den här tiden bloggade jag och hade ungefär 100 besök/dag och det har inte ökat så mycket under de senaste två åren. Jag var på författarträff med Katarina von Bredow och föreläsning av bloggaren och författaren Isabella Löwengrip, men annars hände inte så mycket bokrelaterat.

Efter detta målet skulle jag se hur mycket jag läser på ett år och d
et "målet" blev jag klar med i höstas, så det kommer bli den sista delen av de här inläggen.


Förresten så var jag Dagens bloggprofil på nyhetssajten PingJKPG i förra veckan. Det är bara en kort text om min blogg och en lista på sociala medier där jag finns, läs inlägget här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.