11 februari 2014

Mitt LÄSår #1

Jag fortsätter skriva om mina mål jag haft sen jag började läsa. Här kan man läsa allt som jag skrivit än så länge. Under 2010 och 2011 (jag var 12, 13 år) gjorde jag ett nytt mål med att se hur många böcker jag läste under ett år. Innan hade jag haft 100 böcker eller 10 000 sidor men nu var det under tid istället.

Jag trodde, innan jag började, att det skulle bli 150 böcker, och det blev det nästan! Jag hade läst 132 böcker efter ett år. Vilket är väldigt mycket! Det har minskat mycket om man jämför med hur mycket jag läser under ett år nu. Då var det i genomsnitt elva böcker i månaden eller en utläst bok var tredje dag.

Under denna perioden läste jag flera av Katarina von Bredows böcker och gillade mycket. Jag läste också mycket deckarserier av bl.a. Ulf Nilsson och Pia Hagmar. I slutet av detta målet så började jag att blogga igen, efter nästan två års paus.

När jag klarade detta målet ville jag försöka slå mina rekord med att läsa 100 böcker igen. Första gången tog det tio månader och andra gången åtta månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.