20 februari 2014

Day 17 – Favorite quote from your favorite book

Jag tänker väldigt lite på citat i böckerna jag läser och gillar. Jag skriver aldrig upp eller har fastnat vid något och kommer ihåg exakt. Det känns som jag nyligen lärde mig May all the odds be ever in your favour från The Hunger games, och det citatet kan väldigt många.

Jag har en favorit från The fault in our stars av John Green. "Maybe 'okey' will be our 'always'." Det är väldigt fint i boken och lite roligt, för det är som ett internskämt. Jag hittade den som en bild på WeHeartIt.com, och två andra.



De sista meningarna i den boken. De är extra bra för resten av boken är i dåtid, men detta är som att det håller på hela tiden.


Från The Hunger games

2 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att påpeka att citatet från THG är lite felaktigt. "May the odds be ever in your favor" ska det vara. Ett av mina favoritcitat är från The Perks of Being a Wallflower. Först är det Charlies engelsklärare som säger det till honom: "We accept the love we think we deserve" och Charlie upprepar det sedan till Sam. Har du läst Wallflower förresten?

    Och mitt favoritcitat of all time har jag intatuerat på armen: "Nu är det din stund på jorden". Vilhelm Moberg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skrev faktiskt med "ever" först, men blev sen osäker på hur egentligen det var och googlade. Och hittade tydligen fel citat ;) Tack för rättelsen :)

      Ja, jag har läst Wallflower och gillade den mycket! Jag kommer ihåg det citatet nu när du skriver det, det är fint :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.