7 februari 2014

"Berättelser från Engelsfors"

Jag var på biblioteket för någon dag sen och lånade då serieboken Berättelser från Engelsfors av Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren, Kim W Andersson, Karl Johnsson och Lina Neidestam. Jag hade inte tänkt läsa den egentligen men nu när jag läst hela Engelsforstrilogin så måste jag ju läsa något. Jag läste färdigt den på en kväll, det går snabbare att läsa ett seriealbum än en bok även om jag är ovan.

Den kom ut emellan Eld och Nyckeln men jag tyckte det var bra att läsa den efter att ha läst alla tre. Den är uppdelad i Det förflutna, Nutida och Framtiden. Det förflutna är innan Cirkeln och framtiden är scener ur Nyckeln. Jag vet faktiskt inte om jag gillade scenerna som inte är med i någon av böckerna mest eller att se scener jag redan läst. Det var väldigt kul båda två! Teckningarna är väldigt välgjorda och med fina färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.