14 januari 2014

Recensioner från 11-åriga jag

Detta är sista delen av recensioner som jag skrev 2009, när jag var 11 år. De tidigare delarna finns här. Allt är citerat från som jag skrev det från början.

Dagbok för alla mina fans: Rodrick reagerar av Jeff Kinney
"Greg skriver dagbok för de fans han kommer få när han blir stor. Men det får ingen i klassen veta.
4/5 stjärnor"

Molly Moons fantastiska bok om hypnos av Georgia Byng.
"Molly bor på barnhem. Där är alla dumma, men en dag kan hon smita till bibblan. Där hittar hon en bok om hypnos. Hon får åka till London och blir känd. Då får en veta hennes talanger...
5/5 stjärnor"

För alltid av Ingelin Angerborn
"Nora ska hälsa på mammas kompis i en vecka. Ute på landet! När hon dit får hon konstig sms och ett hus som försöker att minnas.
5/5 stjärnor"

Hotade till livet av Lena Lilleste
"Flisan trillar över ett lik inne i klubbstugan. Det är spritgubben som säljer sprit till ungdomar. Vem har dödat han och varför?
5/5 stjärnor"

Stormens ögon av Kerstin Lundberg Hahn
"Tanter i stan blir överfalda och rånade. När Mimmis granne blir överfallen bestämmer Zacki, Mimmi och Fredde att ta en titt vad som händer i stan. Det blir ett väldigt farligt mysterium!
5/5 stjärnor!

Jag har märkt under de recensionerna jag hittat att jag blev mycket bättre på att stava i de sista men jag skrev väldigt kort och... speciellt...

2 kommentarer:

  1. Jag har hört att Molly Moons böckerna är bra. :) Har inte hunnit och läsa den än. Jag har den första boken. http://finlandsgullet.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade dem mycket för några år sen i alla fall :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.