25 januari 2014

Mina 10 000 sidor #2

Jag har ju haft flera mål sen jag började läsa, som jag har skrivit om flera gånger innan. Nu har vi kommit fram till när jag satte målet Mina 10 000 sidor för andra gången. Det var under 2010 och jag var 12 år. Jag klarade det efter ungefär åtta månader. För att få ihop 10 000 sidor behövdes det 70 böcker. Det har minskat väldigt nu. Snittboken var på 145 sidor då, nu är en genomsnittsbok för mig mycket tjockare. Då gillade jag att läsa barndeckare av bland annat Emma Vall och Arne Norlin.

Under den här tiden startade jag ett till mål som var att läsa 50 engelska böcker. Det målet är jag fortfarande inte klar med, efter nästan fyra år... Jag tror jag har läst 30 snart, och det är jag faktiskt väldigt nöjd med, även om de första böckerna knappt kan räknas som böcker.

När jag klarade detta målet så skulle jag se hur många böcker jag läser under ett år och sen försöka slå det resultatet (vilket är svårt nu när jag läser tjockare och tjockare böcker). Jag gissade att jag skulle klara 150 böcker under det året, men det skriver jag om i ett annat inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.