7 december 2013

"Smargdgrön"

av Kerstin Gier.

Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 479 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 13-18 år
Serie: Detta är sista delen i Ädelstenstrilogin. Här är mina recensioner på Rubinröd och Safirblå.

Handling: SPOILERS FRÅN DE ANDRA DELARNA!
Gideon har just berättat att han inte gillar Gwen mer än en vän och Gwen gör allt för att dölja sina känslor. Hur ska de kunna resa i tiden tillsammans om hon börjar gråta så fort hon ser honom? De måste åka på en bal i förr i tiden för att träffa Greven. Första gången som Gwen träffade honom så försökte han strypa henne, utan att vara i närheten av henne. Ska hon kunna lite på honom denna gången?

Omdöme:
Riktigt bra! Denna serien har blivit bättre och bättre för varje bok. Språket är bra och handlingen spännande. Från första sidan i första boken har det bara gått två, tre veckor och jag tror det är rekord för en trilogi, men den har flera scener från 18- och 1900-talet.

Det finns många karaktärer att gilla! Gwen är kul att läsa om och känns som en kompis. Gideon är den perfekta killen och det enda man vill är att de ska bli tillsammans. Sen finns också Xemerius som är en demon som bara Gwen ser och hör. Han säger alltid ironiska och lite elaka kommentarer som gjorde att jag skrattade flera gånger.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.