28 december 2013

"The lover's dictionary"

av David Levithan. 


Förlag: Farrar, Straus and Girour
Sidor: 211 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 14+
Språk: Engelska (Svenska: En liten parlör för älskande)

Handling:
Den handlar om två personers kärlekshistoria, om hur det går upp och ner. Det är mycket tillbakablickar och om vad som redan har hänt. Jag tyckte det var svårt att veta om det var en tjej och en kille, två tjejer eller två killar. De två karaktärerna var bara I och You. Jag är fortfarande inte säker, men det kan bero på att jag läste den på engelska och jag är inte så van. 

Det är korta stycken, oftast bara några meningar som förklarar ett ord, alltså som en ordbok men med handling i förklaringarna. 

Omdöme:
Väldigt fin och unik! Det var en rolig idé med ordboken och förklaringarna även om jag inte tänkte jättemycket på själva orden. Det är en bok där man får tänka när man läser för man får inte veta så mycket.

Det är ganska lite text på varje sida och det gör den snabbläst.

Betyg:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.