14 november 2013

Boktips från mig som 10 år

Här är andra delen av mina små recensioner från 2008 och 2009. Allt är helt citerat.

Fröken Europa av Kerstin Gavander:
"Huvudperson: En klass
Händelse: Alla barnen får åka till ett land i Europa. Om de går in i ett grupprum flyger de till ett land. Mer kan jag inte förklara den är bara så bra!!!!!!!"
5/5 stjärnor

Världens elakaste fröken av Petter Lidbeck.
"Huvudperson: Mellanstadie läraren Karin Karlsson och hennes klass.
Händelse: Karin hatar barn. Hon försöker göra dumma saker mot barn fast inte visa det. Hon gör att två barn som är ihop gör slut, att en som hatar baciller tror att hon luktar illa och så. Till slut attakerar barnen men ett barn riskerar att dö! Undra vad som händer sen?"
5/5 stjärnor

Bakom masken av Kerstin Lundberg Hahn.
"Någon stjäler Mimmis cykel. Zacki, Mimmi och Fredde bästemer sig för att ta reda på vem som tatt cyklen. Men det blir faligare än de hade trott!!!"
4/5 stjärnor

Fotoalbumet av Laura Trenter
"Gillberts pappa är död. Det är något konstigt med pappans död, men Gillbert vet inte vad. Mamma berättar ju inget och efter begravningen slängde mamma allt efter pappa. Men så hittar Gillbert ett fotoalbum. Nu kan han kanske se hur pappa såg ut!!!"
4/5 stjärnor

Jag trodde att det här vad alla recensioner jag skrev men jag har hittat tio till! De kommer upp i två andra delar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.