4 september 2013

"Stjärnskott"

av Anna Lena Stålnacke.

Förlag: Berghs (Tack för boken!)
Sidor: 195 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 10-14 år

Handling:
Frida har ett band med några kompisar där de gör låtar och får till och med några spelningar. Hon går och tittar på tävlingen Stjärnskott med en kompis, och där ser hon för första gången Leon. Han har också ett band, och de går vidare i tävlingen. Leon blir snabbt Sveriges nya flickidol, och Frida blir ett av hans största fans. Hon går på varje spelning och prioriterar det före sina kompisar.

Omdöme:
En (mestadels) glad bok om hur det är att bli galen i en kändis. Jag tycker att den är ganska unik, eller jag har i alla fall inte läst någon bok med det "positiva" om det innan. Och jag vet att författaren tycker att det finns för få sådana böcker, utan bara om det negativa.

Den är ganska lättläst och lätt att hänga med i. Jag gillar bäst den sista biten, där hon faktiskt träffar Leon privat, men det blir inte riktigt som hon tänkt sig.

Betyg:

3 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.