13 september 2013

Mitt andra LÄSår

Läsdagboken som jag ska
börja med "på riktigt" nu.
Som jag har skrivit innan så har jag mål när jag läser. Det började med att jag ville läsa 100 böcker och sen 10 000 sidor. Dem har jag gjort tre gånger var nu, och sen har jag en gång innan mätt hur många böcker jag läste under ett år. I början av veckan klarade jag det målet för andra gången. 

Från september förra året till i år har jag läst 105 böcker. Det är jag väldigt nöjd med trots att jag förra gången jag mätte det läste jag 132 böcker, men då var de flesta av böckerna mer lättlästa än de jag läser nu. 

Det blir nästan exakt 2 böcker/veckan i genomsnitt och det är lagom tycker jag. Fast mitt rekord är 14 böcker på en vecka! Det var på jullovet och då läste jag i genomsnitt 2 böcker per dag under en vecka, men jag hade börjat på massa böcker innan, och sen läste jag bara klart vissa av dem under den tiden. 

Nu är mitt nya mål att läsa 100 böcker igen. Det har de två senaste gångerna tagit åtta månader, och gången innan det 10 månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.