31 augusti 2013

Day 07 – Most underrated book

Jag har läst några riktigt bra böcker som inte så många har läst eller vet om. Här är är handlingen på några av dem:

  • 13 liv av Jennifer Vidovic. En novellsamling av Jennifer skrev när hon var 14 år, nu är hon 17, 18 år tror jag. Jag läste den för två somrar sen, men det jag kom ihåg av den är väldigt sorglig och speciell. Jag läste den när jag var på Skrivarläger och man skulle läsa en novell från en av antologierna men det slutade med att alla i mitt rum läste ut hela den boken.
  • Istället för att bara skrika av Elin Nilsson. En deckare för ungdomar, Andrea hittar ett hotbrev till sin mamma och som hon sen försöker lösa och ta reda vem det är ifrån. Elin kommer i höst ut med boken Flyt som en fjäril, stick som ett bi.
  • En vän som heter Mia av Peter Pohl. Peter Pohl skrev den ganska populära boken Jag saknar dig, jag saknar dig och men denna har inte blivit lika känd. Den handlar om Lina som bor med sin lillebror och mamma. Mamman är alkoholist och det har hon inte berättat för någon. Lina är bara är 11, 12 år och en kväll blir hon iväg skickad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.