23 juli 2013

Day 01 – Best book you read last year

Jag läste ovanligt många böcker som jag satte betyget 5/5 förra året, ungefär 15 böcker. De bästa av de bästa 2012 är:

  • Önska bort, önska nytt av Ingrid Olsson.
  • Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo.
  • Förr eller senare exploderar jag av John Green (jag förhandsläste den i slutet av december som pdf-fil, egentligen kom den ut 2013, men jag läste den 2012).
  • Hungerspelen av Suzanne Collins.
  • En sån där vidrig bok där mamman dör av Sonya Sones.
  • Bara vara Jennie av Solveig Olsson Hultgren.
Och nu ska jag försöka väja den bästa... *fem minuter senare* ....... 

Alla är bra på sina sätt: Önska bort, önska nytt och En sån där vidrig... är lite poetiska men har ändå en väldigt bra story. Allt jag säger är sant och Förr eller senare exploderar jag är sorgliga men är roligt skrivna. Och Hungerspelen är spännande och väldigt bra skriven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.