28 april 2013

"Ge mig arsenik"

av Klara Krantz.

Förlag: Alfabeta
Sidor: 200 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 13+

Handling: När Elsa ska köpa en ny dagbok ser hon panterboken, den är svart med sammet. När hon ser den vet hon att hon måste ha den! Det är i den hon ska skriva sin debutroman. Men priset gör det omöjligt att skriva en roman... Snabbt läger hon den i sin väska och går ut.

Det är början på hur Elisabeth blir Elsa och börjar lära känna sig själv. Hon är ute och går på nätterna och försöker förstå varför hennes bästa kompis har förändrats och varför de har flyttat ifrån Öland. Vissa nätter träffar hon sin lärare som också är ute och går...

Omdöme: Jag hade väldigt höga förväntningar på denna! Jag tyckte den lät precis som en sådan bok som jag brukar gilla. Jag hade kanske för höga förväntningar men den var inte riktigt så bra som jag hade hoppats.

Jag hade lite svårt att förstå mig på Elsa ibland, hon är ett "geni" men skolkar ofta och hennes känslor var lite otydliga.

Men jag gillar språket och handlingen väldigt mycket!

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.