15 april 2013

Engelska böcker över 400 sidor

Jag har länge tänkt göra "skräddarsydda boktips" här på bloggen, och nu fick jag en bokfråga. Så nu har jag gjort en ny kategori som heter Skräddarsydda boktips, så om du vill ge en bok till någon speciell eller ska läsa en sorts bok men inte vet vilken så kan du kommentera med en liten beskrivning så svarar jag i ett inlägg. Om du letar efter en vuxenbok borde du nog fråga någon annan, jag har inte så bra koll på vuxenböcker...

Fråga:
"Jag går en engelskakurs och jag ska nu läsa en engelskbok på minst 400 sidor. Och jag läser verkligen aldrig så jag måste ha en bok som jag verkligen fastnar för annars går det inte.
Tänkte på "The host". Men vet inte om det blir för mycket liksom. Har du något tips på någon bra bok? (svår fråga men ah)
/19-årig tjej som inte gillar att läsa."

Mitt svar:
Jag tror The host kan funka, det är bara att jag tyckte den var lite svår att förstå i början.
Jag kan börja med att tipsa om några populära böcker över 400 sidor, för dem har många gillat och då är chansen ganska stor att du också gör det.

  • Harry Potter av J.K. Rowling (tyvärr kan du inte ta ettan, för den är under 400 sidor men de flesta av de andra är över) - Riktigt bra och svårt att sluta läsa den!
  • Hunger games av Suzanne Collins - Riktigt spännande, jag har gjort recensioner på varje bok, sök uppe till vänster.
Lite okändare böcker:
  • Delirium av Lauren Oliver - Min recension på den, på svenska. Om ett samhälle där kärlek är bortopererat, för det förstör väl bara, eller?
  • Along för the ride eller The truth about forever av Sarah Dessen - Jag gillade de jättemycket på svenska, och jag tror originalen är ännu bättre! De här böckerna handlar inte om fantasy eller science fiction, som de andra gör utan om vanliga problem. Här är min recension på en av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.