26 november 2012

Bokenkät

Här är en enkät som jag hittade på Tonårsboken, som hade hittat den på Enligt O.

1. Ljudbok eller bok i handen? Bok i handen, men jag skulle gärna ha ljudböcker i mobilen när jag t. ex. städar, åker buss eller inte orkar läsa men jag har inte hittat någon ljudbok jag är intresserad av.

2. Pocket eller inbunden? Spelar ingen roll.

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? Jag läser mest verklighetsbaserade böcker för jag tycker det är intressantare men när jag läser en fantasybok tycker jag oftast mycket om dem.

4. Harry Potter eller Twilight? Harry Potter.

5. Fantasyvärld eller vår värld? Vår värld för den kan man relatera mer till.

6. Kindle, iPad eller annat? En iPad är roligare och coolare, men då hade jag inte fått mycket läst, så på det sättet vill jag ha en Kindle för att man inte kan göra något annat. Och jag har en iPhone som funkar som en iPad...

7. Låna eller köpa böcker? Låna, för då behöver jag inte läsa den även om jag har tagit hem den, och så är det bar för miljön.

8. Bokhandlar eller online? Bokhandlar, för då kan jag titta på böckerna och läsa baksidan.

9. Ensamstående bok eller trilogi? Det tycker jag är olika för varje bok, vissa böcker ska bara vara en, men ibland är det kul att läsa serier.

10. Tjock bok eller kort bok? Jag gillar mer korta böcker, för jag har så många böcker jag vill hinna läsa och då vill jag läsa snabbt.

11. Romans eller action? Jag letar inte efter böcker med någon speciell genre, jag läser en bok om jag tycker handlingen låter intressant.
Första gången jag låg ute och läste i år

12. Mysa under en filt eller steka i solen? Steka i solen, jag älskar när det är första gången men kan sitta ute i solen och läsa utan att frysa. När man sitter under en filt kan man inte bläddra utan att ta ut händerna, och då fryser jag om händerna ;)

13. Varm choklad eller latte? Varm choklad! Eller jag har knappt smakat latte...

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning? Bilda egen uppfattning, men jag gillar att läsa hur handlingen beskrivs för då hittar jag nya böcker.

2 kommentarer:

  1. Om du vill ha tips om en annan enkät som har lite annorlunda frågor kan du klicka här: http://mittimellan-ella.blogspot.se/2012/11/kanske-den-roligaste-enkaten-jag-svarat.html

    ;)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.