6 augusti 2012

"Starcrossed - Hades"

av Josephine Angelini.

Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 500 sidor
Ålder: 13+

Handling: Helena är den enda som kan vara i underjorden Hades, där de döda lever. Hon kommer dit varje natt och ska försöka döda erinnyerna. Men hon vet inte om hon kommer klara det, men så träffar hon Orion, men hon vågar inte lita på honom riktigt...

Omdöme: Jag gillade den inte så mycket de första 50 sidorna, men sen blev den bättre och bättre. Då blev det väldigt spännande och lite speciella beskrivningar, som jag gillade, till exempel ögon som flytande kvicksilver. Det som gjorde att jag inte gillade den i början, var att det var lite svårt att hålla reda på allt folk.

Betyg: 

8 kommentarer:

  1. Jag ska snart börja läsa Helena :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst den än faktiskt... :)

      Radera
    2. DÅ förstår man ju varför du inte gillade den så mycket, i just Starcrossedserien är det viktigt att läsa i ordning tycker jag, annars fattar man inte...

      Radera
  2. Jag har läst både Helena och Hades och väntar på den sista boken, alla är jätte bra!

    SvaraRadera
  3. Du borde absolut läsa Helena, den är jättebra!!!

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.