10 juni 2012

"Mirakel"

av Renate Nedregård.


Förlag: Gilla böcker
Sidor: 190 sidor
Ålder: 12+


Handling: Rakel blir headhuntad till Idol när hon övar med sin gospelkör. Det går bättre än hon förväntar sig, men så kommer hon på att hon kanske inte ens vill vinna Idol... Vartannat kapitel är från tiden när hon sjunger i sin kör och kommer med i Idol och vartannat är fem år senare, när hon är stor kändis i hela världen.
Omdöme: Väldigt aktuell bok! När jag läste den kom jag på att det inte är många böcker som vågar vara aktuella, för författarna är rädda för att den ska kännas gammal efter bara något år. "Mirakel" kanske kommer kännas gammal om något år, för Idol kommer ju inte sändas mer, men just nu känns den jättebra!
Betyg:

2 kommentarer:

  1. Mirakel har jag velat läsa ett tag nu, jag ska låna hem den ifrån bibblan tror jag. ;)

    Jag måste ge dig beröm för dina recensioner är superbra! Du skriver ganska kortfattat, men man fattar ändå exakt vad du tycker och vad boken handlar om. :)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.