8 april 2012

Frågor & Svar: Recensions exemplar

Jag har fått en del kommentarer om hur recensions ex  fungerar och sånt så jag gör ett inlägg med lite frågor och svar :)



Vad är recensions ex? Det är en bok du får från förlaget om du har en bokblogg/tidning. Innan har det bara varit tidningar som har fått det men nu har även bokbloggare börjat få det.


Kostar det något? Nej! :D


Hur får man rec ex? För att få några böcker måste ju förlagen veta att du finns! Jag fick mitt första rec ex i höst från Opal. Då mejlade jag och frågade, men samtidigt mejlade jag andra förlag också och vissa svarade inte och några sa nej. Sen hittade jag på de flesta förlags hemsidor så finns det en flik som heter Press. Där kan man ofta beställa väldigt lätt. :)


Kan de säga nej? Ja, vissa förlag har nog att man måste ha många besökare och vissa har en gräns på hur många recensions ex en bok kan ha... Jag beställde fem böcker från samma förlag samtidigt första gången, då fick jag nej på alla ;D


Väljer förlaget eller du böckerna? Om man ber om det själv så får man ju välja, men som från Gilla böcker och Monkaland förlag har jag fått recensions ex som jag inte hade en aning om för de har redan min adress från  gamla recensions ex :D

Om ni undrar något mer får ni kommentera eller fråga på Blogresponse :D

4 kommentarer:

  1. Kul att du tog upp det, för jag har faktiskt funderat på att prova beställa ett rec-ex ett tag nu, men inte riktigt vågat för jag har knappast en stor blogg. Men nån gång måste ju vara den första, så får kanske prova snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det värsta är ju att du får ett nej så försök ;)

      Radera
  2. Får man behålla böckerna sen när man har läst dom ? :)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.