29 februari 2012

Bokmärken och Bokjuryn


Jag har fått massa bokmärken från Barnens bibliotek, typ 100 ;D Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med alla, men de går nog åt ;) 

Har ni röstat på bokjuryn än föresten ;) Här är lite info om bokjuryn:

Bokjuryn är en omröstning där alla som är mellan 0 och 19 år kan rösta på alla böcker som har givits ut i Sverige under 2011. Man kan rösta på fem böcker och om man är med och röstar så har man chans att vinna fina bokpriser eller om man har tur en Ipad!

De böcker som har fått flest röster vinner. Vilka böcker som har fått flest röster berättar vi på en presskonferens på Världsbokdagen den 23 april.

Gå in här och läs mer om Bokjuryn. Om du har ett krypin hos Barnens bibliotek så är det bara att sätta igång att rösta. Det finns en instruktionsfilm på sajten om hur du röstar - gå in under information för barn så hittar du allt du behöver.
Jag heter på barnens bibliotek Bokugglan ;) Fast jag är tyvärr inte så aktiv... 

6 kommentarer:

  1. Vart får du dina bokbilder ifrån? Tar du dom från google?


    // Mirran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite olika, jag laddar ner från förlagens hemsida och om jag inte hittar så sparar jag från Google... Fast jag vet att jag inte borde göra det... ;(

      Radera
    2. Okej. Jag brukar också ta bilder från google ibland. Det är jobbigt när man vet att man egentligen inte får men man gör det ändå :P ;)

      Radera
  2. Frågar du förlagen om du kan då böcker av dom eller frågar dom dig? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite olika, men oftast frågar jag dem faktiskt... ;)

      Radera
  3. Synd att man är för gammal för det där då :(

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.