10 november 2011

"Min systers dotter har många pappor"

Författare: Christina Wahldén.
Förlag: Rabén & Sjögren
Sidor: 123 sidor
Övrigt: Fortsättning på "I gryningen tror jag mamma ska väcka mig".

Handling: Ombenis sjuttonåriga syster har flytt till Sverige från Kongo, Med sig har hon sin lilla bebis. Plötsligt är de tre personer och en hund i Ombenis lägenhet på tjugotre kvadrat. Systern har svårt att anpassa sig till sitt nya liv, hon är svår att få kontakt med och hon orkar inte ta hand om barnet. Långsamt lyckas Ombeni få reda på vad som egentligen hänt. Hela tiden skaver ovissheten om systern ska få stanna i Sverige.

Omdöme: Jag tycker boken är väldigt välskriven och bra! Den har bra handling. Jag tycker inte det är Christinas bästa men värd att läsa!
Betyg: 4/5 stjärnor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.