31 oktober 2011

Enkät om bloggning ;)

Hittade den här enkät på Lisa Bjärbos blogg :)


Hur länge har du bloggat?
Sedan mars 2009. Fast jag hade en lång paus 2010 :(


Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga?Jag hade inte läst en enda blogg då tror jag... Fast jag började blogga när jag såg en artikel om Matildas bokhörna. Så den kollade jag på :D

Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Kommer inte ihåg...

Hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg?
Jag har inte kollat på länge, men nu när jg kollade var det bättre än förväntat!

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?

10-15 st

Hur många procent av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar (som t.ex. teknik- eller modebloggar och politiska bloggar)?
3% typ...

Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om.
Fokis.se ;)

Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om.
Ingen...

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Hahaa, vet inte riktigt...

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det är nog olika, beroende hur mycket de känner mig...

Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg?

Ja, det tycker jag

Nämn några saker som du aldrig bloggar om.

  • Var jag bor..
  • Skolan (tror jag?)
Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Man kanske tror att man lärt känna han/hon mycket men jag tror inte man blir "riktiga" kompisar...



Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nope...


Kan det vara ”skadligt” att blogga?
Om man skriver var man bor och så kan det vara farligt men inte skadligt...

Bloggar du om två år? i så fall: är ditt bloggande annorlunda då?
Jag hoppas det :D Lite ändras bloggandet nog <3

Har bloggarna någon inverkan på vår kultur?
Nej, det tycker jag inte...(?)

Vad har bloggskrivandet betytt för dig?
 Jag tror jag har lärt känna mig själv mer faktiskt... ;)

1 kommentar:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.