18 september 2011

Hur svårt kan det va?

Titel: Hur svårt kan det va?
Författare: Anna Knutsson & Ann-Christine Magnusson
Sidor: 157 sid, inb
ISBN: 978-91-7299-485-0
Ca-pris: 173 :-
Kom ut: 23 augusti 2011

Om boken: Daniel, Edith och Julia har gått samma klass i åtta år utan att lära känna varandra. Nu är det första dagen i nian och Björn, klassens tysta kille, dyker inte upp. Till en början är det ingen som tänker på det, inte förrän Daniel gör en märklig upptäckt. En upptäckt som väver ihop Daniel, Edith och Julia tillvaro kring Björn. Det visar sig att ingenting är som det verkar vara. Samma historia från tre olika perspektiv. Finns det något vi kan kalla sanning?

Omdöme: Jag tycker boken är bra och lite annorlunda. Slutet är inte alls så som jag trodde det skulle vara. Jag brukar tycka det är svårt att skilja vem det är som skriver när det är från olika perspektiv. Men det var ganska lätt i denna boken :)

Betyg: 3/5 stjärnor

1 kommentar:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.