28 september 2011

Bokbloggarnas litteraturpris

Bokbloggarnas litteraturpris instiftades hösten 2010 av bokbloggen Breakfast Book Club. Intresset var stort och rösterna många. Nu är det dags att nominera till Bokbloggarnas litteraturpris 2011.


Du kan nominera nu och ända fram till 31 december 2011.Boken du nominerar ska vara utgiven under 2011. Du kan nominera hur många titlar du vill.
De tio flest nominerade titlarna går vidare till en omröstning där en jury röstar fram favoriten. Juryn består av de 47 bokbloggarna som var med och nominerade förra året. Vinnaren kommer presenteras i slutet av januari.
Alla bokbloggare som är med och nominerar i år, kommer bjudas in till juryn för 2012 års litteraturpris.
Nu nominerar genom att skicka ett mail tillbrkfstbookclub@gmail.com. Berätta vilken/vilka titlar du vill nominera och vilken bokblogg du representerar. Varmt välkomna att vara med!
De 47 bokbloggarna som utgör årets jury kommer att få ett mail med mer information när röstningstiden närmar sig. Vilka de 47 bokbloggarna är hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.