26 juli 2011

Tema: Humor

Tema: Humor

"Namnet på boken är hemligt" av Pseudonymous Bosch

Boken börjar såhär: "Varning: läs inte än till denna sida!"
Boken är bra fast lite svår att förstå ibland. Nu var det länge sen jag läste den men den var rolig och knäpp.... Huvudpersonerna är Cassandra och Max-Ernest. Men man får inte veta så mycket om dem för mycket av boken är hemlig... Det finns också en fortsättning som heter "Om du läser det här är det kört". Jag hittade två filmer om böckerna. I sista filmen står det att boken kommer i sommar men filmen är gammal så den har kommit.






















"Dagbok för alla mina fans: Usla utsikter" av Jeff Kinney
Bok är egentligen skriven för mindre typ 9-11 men jag läser den ändå ;) Man läser ut den jättefort för det finns många serierutor i. Greg (som är huvudpersonen) är säker på att han kommer bli känd när han blir stor så han skriver en dagbok för sina blivande fans. Man vet aldrig vad som kommer hända och den är helt galen! Jag tror att det finns 4 st i serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.