15 juli 2011

Fredagsidan v 28

Tycker ni det är roligt att läsa Fredagssidan? För det är ganska jobbigt att hitta nån bra sida. Men jag skriver i alla fall idag.

"Molly Moon och förvandlingstricket" av Georgia Byng. Sidan: 90

Orden ur boken ekade i hennes huvud: fokusera på ditt djur och ta in dess medvetande. Molly tänte på nyckelpigan. Hon föreställde sig hur det skulle kännas att ha 6 pyttesmå ben. Så tänkte hon på det kupade skalet med de hopfällda vingarna överst. Hon letade sig fram till känslan av hur det måste vara att leva som nyckelpiga. Hon föreställde sig antenner som stack ut från huvudet och hur det skulle vara att kunna flyga. Och medans hon tänkte, försvann hon in i nyckelpigans medvetande. Hon rörde sig mot insekten.

En mycket underlig känsla, som inte liknade något som hon någonsin upplevt, for igenom henne. Och människan Molly försvann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.