12 juli 2011

Forts Det mystiska samtalet Nr 3

Fortsätter mer på min berättelse:


Riiing!!!
Jag tar det, ropade jag till mamma.
I morgon gör vi det igen klockan 21:00, sa den rösten som hade ringt igår. Det fanns ju inte så mycket i det bruna huset. Vi tar det jämte! Okej?
Ehh… Okej, svarade jag osäkert.
Sen la han på. Jag gick tillbaka och åt. Skulle jag ringa polisen? Vad det så allvarligt? Ja nu vet jag, Nelly min bästa kompis pappa är polis. Han kan jag ringa!
– Hej Johan här, Lundpolisen, svarade Nellys pappa när jag ringde.
– Hej, det är Disa.
– Nämen hej Disa, säger Johan trevligt. Vill du prata med Nelly?
– Nej jag ville faktiskt prata med dig, svarar jag.
– Okej, sätt i gång.
Jag berättar allt från första samtalet till sista samtalet.
Jaha du, säger han sen. Ja, jag tror dig så vi får väl sätta en patrull där i kväll. Jag är egentligen ledig men jag och du får också åka dit för poliserna vet inte hur de ser ut.
Okej, du får nog prata med mamma, sa jag.
Ha det så bra, hej då!
MAMMA, Johan vill prata med dig, ropade jag
Jag hör hur de pratar en stund. Mamma låter upprörd. Efter en stund kommer mamma upp.
Jag visste att du dolde något.
Mm, sa jag och blir lite röd i ansiktet.
Lova att du sitter i bilen hela tiden, sa mamma och spände ögonen i mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.